Utställning Eskilstuna

Hej

Igår var vi på Terrierklubbens utställning i Eskilstuna!
Vi åkte till Eskilstuna på Lördagen och bodde hos Kristina och Anders där fick vi supergod
mat.

Allis är precis 15 månader nu så det var första gången jag ställde ut henne i Unghundsklassen.
Domare var Jennifer Kealy, Irland.

Det gick ganska bra. Allis  fick en 1a med HP och kom trea.
Jag är väldigt nöjd med det för Allis började hosta och nästan kräkas inne i ringen när
det var individuell bedömning så hon var inte på humör då...men sen när vi kom tillbaka 
var hon jätteduktig och stod jättefint :) Så jag är nöjd! Men vi behöver träna lite mer 
ringhantering med henne, det ska nog gå bra.

Annars fick Allis fin kritik, men det var en sak vi inte förstod vad det betydde ;)
Vad menas med; nice sprung ribs? Någon som kanske vet.........? 

Rufus fick stanna hemma hos farfar och farmor och gå på långpromenader 
och få uppmärksamhet utan att Allis är med :)

Lite bilder kommer här:


Sötisen Allis och jag (jag vet inte riktit hur jag står själv)...




Kristina, pappa och mamma siter i tältet och fikar :)



Kul att du tittade in, busiga Allis tycker också att det är kul med kommentarer ;)






 



 

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Sara!

Tycker Allis står jättefint på bilden :)

2010-05-31 @ 21:35:12
Postat av: Christina

Vilken trevlig helg vi hade. Det var min första hundutställning och tack vare allt ni berättade så vart det riktigt spännande.

Postat av: Christina

Kul med en uppdatering. Ser ju fint ut det där. Kanske möts vi i nån ring i sommar då våra tjejer ju är jämngamla. Fast Loppan behöver massor med hanteringsträning av okända innan det blir nån officiell utställning för oss.

Ha det bra!

2010-06-02 @ 07:10:44
URL: http://mawerickstars.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0